De basis van het breien: workshop

De zomer(vakantie) is nog niet gedaan en ik zit alweer aan den brei. Op 23 september leer ik u breien tijdens de allereerste Maakdag Ristretto en ik wil goed voorbereid zijn.

Knitting

Het was al een tijdje geleden dat ik nog gebreid had en ik denk dat ik het nog nooit zo plezant gevonden heb. Het is rustgevend, geeft ruimte om na te denken (ha, een beetje Mindfulness, maar dan zonder schrik om in slaap te vallen) en ik weet dat ik deze winter goed gesteld zal zijn met een sjaal naar mijn smaak. Dat zijn voordelen van "op uw eentje in het gras"-breien. Wat ons op 23 september te wachten staat, is nog veel plezanter: breien in tof gezelschap.
Ok, het gaat even een beetje zwoegen zijn, met hier en daar misschien een vloek. Maar ik sleur u erdoor. Weg met breitrauma's uit de vroegere schooljaren. Hallo, breitalent!

Ik leer u opzetten, rechts breien, averechts breien, een gevallen steek oprapen, en uw breiwerk af de priemen halen. Dé basis om te breien krijgt u van mij met een glimlach mee.

Knitting

Meegenieten van de eerste Maakdag Ristretto? Schrijf u dan snel hier in!

6 comments:

  1. Ik zal er niet zijn, maar ik voel dat gij dat goed gaat doen! Veel plezier he!

    ReplyDelete
  2. Ik zou eigenlijk moeten komen meedoen. Want het is mij ooit wel eens allemaal uitgelegd, maar ik zit/brei altijd zo verkrampt dat ik het na een tijdje opgeeft omdat het er op de trein gewoon onnozel uitziet. Geef je ook opwarmingsoefeningen en advies voor zithouding? ;-)

    ReplyDelete
  3. Jij gaat dat fantastisch doen!

    ReplyDelete
  4. Oh tof! Breien is zoooo fijn!

    ReplyDelete
  5. Super! Ik had geen idee dat jij dat was, van de brei-workshop. Tot binnenkort dus, want ik geef de haak-workshop. Hoera! :)

    ReplyDelete